onsdag 22. april 2015

ONDSKAPSFULL UGJERNING OG BRUTALT KATTEDRAP :(

Bilde kopiert fra Katteforumet på facebook hvor jeg er med.


Jeg leste dette på facebook i går, og ble selvfølgelig dypt sjokkert! Når jeg leser at slike stygge ugjerninger mot en stakkars forsvarsløs katt knyter det seg i magen min, jeg får tårer i øynene mine, jeg blir kjempesint at jeg ser rødt, og jeg greier nesten ikke lese i det hele tatt!
Jeg synes kjempesynd på hun som eide katten :( Hun har mistet katten sin som hun elsket så inderlig høyt <3 :(

Her har vi dessverre nok et eksempel på en kjempegrov og ondskapsfull dyremishandlingssak som ble utført av unger i 10 - 12 års alderen, som normalt sett skal vite forskjellen mellom hva som er riktig og hva som er galt!

Hvilke unger får seg til å erte huskyene med en forsvarsløs katt, for så å kaste katten over til huskyene? Jeg bare spør! Min første tanke er at denne ugjerningen må være utført av unger med store atferdsproblemer! Jeg spør meg også hvor er foreldrene hen? Hva slags oppdragelse har disse ungene fått. En ting er sikkert, og det er at disse ungene har over hodet ikke lært seg respekt for hvordan de skal behandle dyr siden de i det hele tatt kunne finne på å utføre denne ugjerningen! Jeg kaller denne ugjerningen for direkte ondskapsfull, og ikke noe annet. Min meninger er at det finnes over hodet ingen unnskyldning! Man kan alltids spekulere i det vide og det brede hvorfor ungene gjorde som de gjorde, og om ungene hadde ADHD eller andre atferdsproblemer.

Jeg mener fast bestemt at dette er foreldrenes ansvar, for det er de som står for den daglige oppdragelsen. Man kan begynne å lure på hva slags verdier og holdninger foreldrene lærer ungene sine når unger kan finne på å drepe en katt på en bestialsk måte slik de ungene i dette tilfellet gjorde! Det er blitt forsket på at unger som selv kommer fra voldelige hjem lett tyr til vold mot andre mennesker og dyr. I oppdragelsen hører det med å lære ungene sine at de skal ha respekt for levende vesener. Det er noe som oppegående foreldre lærer ungene sine når de er små. Min niese er mamma til en snart 2 år gammel gutt. Når han kommer på besøk til meg, så viser han faktisk respekt for kattene. Han strekker forsiktig fram hånda slik at kattene kan snuse på ham. Min niese viser ham hvordan han kan klappe kattene forsiktig. Gjennom dette lærer han automatisk at han skal behandle dyr med respekt.

Jeg mener at denne kattedrapssaken burde anmeldes til politiet. Ungene har utført en kriminell handling! I denne saken har man med mindreårige å gjøre som er under strafferettslig alder, og da mener jeg at barnevernet er den instansen som burde kobles inn. Foreldrene burde også fått en klekkelig bot, og betalt erstatning til hun som eide katten, selv om erstatning i et slikt tilfelle ikke kan erstatte katten hennes som hun elsket <3

Hvis jeg hadde vært vitne til en slik ondskapsfull handling vet jeg faktisk ikke hva jeg ville ha gjort! Mest sannsynlig ville jeg blitt kjempesint på ungene at jeg har kommet til og sett rødt!
Hadde jeg sett med egne øyne at unger utførte en ondskapsfull ugjerning med å mishandle en katt, ville jeg omgående med tatt dem med til politiet, og jeg ville anmeldt hendelsen til barnevernet! Hvis jeg visste av foreldrene ville jeg nok kjeftet dem huden full, og sagt noe de sent ville glemme angående å ha respekt for forsvarsløse og uskyldige dyr!

Alle mine varme tanker og klemmer går til hun som mistet katten sin <3 Hvil i fred vakre pus <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar