onsdag 22. april 2015

NEI TAKK, JEG TRENGER INGEN BARNEVAKT!

Jeg har gjentatte ganger i de siste månedene (mai - nå i september) fått inn flere kommentarer fra én anonym leser. Grunnen til at jeg sier én anonym leser, er fordi ip-nummeret er det samme på alle kommentarene fra den anonyme.

Jeg har bevisst valgt og ikke godkjenne kommentarene fra den anonyme, for jeg vil ikke diskutere med ham/henne på bloggen min. Du anonym vet godt hvem du er, og jeg skal ikke avsløre ip-nummeret ditt, og jeg ser av statcounter at du daglig besøker bloggen min. Likevel tusen takk for at du daglig besøker bloggen min :)

Jeg vil heller ikke spekulere i hvem du er anonym, og for meg er det akkurat det samme hvem du er! Kommentarene jeg har mottatt er kritikk av bilder jeg legger ut, og kritikken går på at det er andre personer med på bildene mine! Dette gjelder på bilder har tatt på katteutstillinger og andre bilder jeg har tatt. Den anonyme minner meg stadig på at det ikke er lov til å legge ut bilder av andre personer, den anonyme har gjentatte ganger spurt meg i sine kommentarer om de som er med på bildene vet at jeg har lagt dem ut, den anonyme kommet med kommentarer om at han/hun kjenner mange personer på mine bilder og sist men ikke minst har den anonyme kommet med beskyldninger om at jeg har stjålet bildene av kattene mine som jeg har lagt ut på bloggen min!


Her er mine svar til den anonyme som har kommentert:

1) Jeg trenger ikke deg som barnevakt på bloggen min, og barnevakt for bilder jeg legger ut!

2) Du kjenner slett ikke noen av de som er med på mine bilder, og det er tom trussel fra din side! I så fall vil jeg vite fult for- og etternavn på de personene du har skrevet at du kjenner. Det kommer du ikke til å gjøre, for sannheten er at du ikke kjenner en eneste av de personene som er avbildet på mine bilder :)

3) Jeg legger ut akkurat de bildene jeg selv ønsker på min egen blogg!

4) Du anonym har ingenting å blande deg bort i om jeg har fått godkjennelse fra de som er med på bildene til å publisere dem på bloggen! Dette er kun en sak mellom meg og den/de som er med på bildene!

5) Beskyldningene om at jeg har stjålet mine egne bilder av mine katter vil jeg ha meg frabedt! Hva slags intensjon skulle jeg ha å stjele bilder av andre abyssinere! Beklageligvis så er nok alle mine bilder av Dixie, Nadina, Aros og Estilo mine egne bilder som jeg egenhendig har tatt selv!

6) Hvis du anonym absolutt vil vite det har vi i rasekatt- og utstillingsmiljøet en gylden regel oss i mellom at det går kjempefint å publisere bilder av oss på facebook og blogg. Mange bilder blir tatt når vi er på utstillinger, og mange av oss utstillere jobber som assistenter på en utstilling. Dermed er vi automatisk gjenstand for å bli med på bilder hos mange utstillere, men også publikummere. Ikke minst når kattene våre er i panelet så ønsker vi å dele bilder av dem, og da vil det gjerne vises assistenter på bildene. Vi har spurt hverandre på forhånd om det går fint om bilder av oss blir publisert, og da har nesten alle sammen gitt sitt samtykke. De som ikke ønsker at bilder av seg selv blir publisert på facebook eller blogg har også gitt beskjed om det. Dommerne som dømmer på utstillinger har gitt klarsignal til at bilder av dem blir lagt ut, for de sier at de blir tatt bilder av over alt hvor de reiser og dømmer!

7) De andre bildene som jeg publiserer på bloggen min hvor personer er med, har du over hodet ingenting å blande deg bort i om jeg har spurt mine venner om tillatelse til å publisere bilder av dem på facebook eller blogg!

8) Jeg står ikke til regnskap for deg anonym for hva jeg foretar meg når det gjelder å publisere bilder på bloggen min!

9) Spørsmålet til deg fra meg er: "Er du ansatt som selvutnevnt bloggpoliti?" Det virker slik når du anonym siden mai måned har skrevet anonyme kommentarer under så og si alle mine innlegg hvor jeg har publisert bilder om at jeg bryter Norsk Lov!

10) Hvis du ønsker å vite det, kommer jeg til å fortsette å legge ut bilder på bloggen min, og jeg lar meg ikke skremme av dine kommentarer om at jeg bryter Norsk Lov når jeg legger ut bilder på bloggen min!

11) Alle dine anonyme kommentarer kommer jeg fortsatt til å slette, for å publisere kommentarene dine er for meg helt og holdent meningsløst! Jeg kunne valgt å publisere kommentarene dine, men det hadde vært med ett formål, nemlig at mine blogglesere selv kunne se hvordan anonyme dummer seg ut, og ikke tørr å stå fram med navn eller nicknavn.              

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar