onsdag 22. april 2015

SEPTEMBER, HØST OG BILDER :)

Nyoperert i høyre arm!


Det er september, og bladene på trærne begynner å bli gule.


Røde og gule blader på dette treet!


Tre med høstfarger på bladene.


Dixie og lillebror Estilo koser seg på verandaen :)


Dixie koser seg og slapper av på verandaen :)


Da er vi allerede kommet til september måned, og det går mot høst. Likevel synes jeg at høsten er en kjempefin årstid med kjempefine høstfarger ute i naturen. Ingenting er som å krype under kosepleddet med en god kopp te, tenne levende lys og finne frem håndarbeidet. Da er høstkvelden perfekt for min del :D

Vi har hatt noen kjempefine septemberdager med 17 - 20 grader og sol. Akkurat slik elsker jeg høsten :)

Jeg har allerede kommet i gang med kordirigentjobben etter sommeren, og det var kjempekoselig å begynne på igjen etter en lang og kjempeherlig sommerferie. I høst har vi 3 konserter vi skal øve til, og det er viktig for et kor å ha noe å øve fram mot. Det motiverer korsangerne, og også dirigenten. Som kordirigent forbereder man seg gjennom hele uken til korøvelsene. Når jeg er godt forberedt flyter alt lettere på korøvelsene. Jeg bruker vel 2 timer hver dag til å forberede meg. I tillegg til å arrangere korsanger til koret.

Vi har også begynt høstsemesteret i koret hvor mannen min og jeg synger. Det var også kjempekoselig :) I koret hvor jeg selv synger øver vi til "Korslaget" som vi skal være med på sammen med noen andre kor, og det blir kjempegøy :) Første helgen i advent skal vi ha juleforestilling, og vi begynner så smått å øve til det også nå etter hvert :)

28.08.2014 ble jeg operert i hånda. Jeg har lenge slitt med at den ene fingeren har hoppet ut av ledd, og det viste seg at leddet var slitt og betent. Jeg kommer meg ikke i gang med å spille fløyte før i oktober, men jeg har allerede fått flere spillejobber (hyggetreff og gudstjenester). På torsdag som kommer skal jeg ta stingene i hånda. Etter operasjonen har ikke fingeren hoppet ut av ledd mer, og det er så kjempegodt. Selv om jeg har operert i hånda går det bra med kordirigentjobben, for jeg spiller stemmene med venstre hånd, og jeg dirigerer med venstre hånd.

Ellers gleder jeg meg kjempemasse til helgen, for da er det Scandinavian Winner Show i Telenor Arena på Fornebu. Jeg skal ha med Nadina og sønnen Estilo. Kattene som deltar på den utstillingen må være kvalifisert gjennom hele året. Nadina har oppnådd tittelen IC (Internasjonal Champion), og dermed er hun automatisk kvalifisert. Estilo har i fått 2 NOM (dommerens beste), og dermed er han også kvalifisert for utstillingen. Det kommer katter fra Sverige, Danmark, Finland, og ja til og med fra Italia, Sveits m.m. Det er et stort show dette, og en opplevelse å være med på for oss som driver med katt og katteutstilling :) På en slik utstilling kan man ikke gjøre regning med at katten får sitt cert, fordi det er så mange konkurrenter om et cert. Det får man ta som en stor bonus. Jeg gleder meg kjempemasse til å treffe abyssinervennene mine og andre rasekattvenner fra Norge og Sverige.
Jeg skal sitte på med ei rasekattvenninne som er med i samme katteklubb som meg, og det passer jo bra nå som jeg må være forsiktig med å kjøre etter operasjonen i fingeren.

Skal begynne å se litt på det jeg skal ha med ned til utstillingen denne uken, og jeg må pakke på en måte slik at det ikke tar så stor plass i bilen. Vanligvis når jeg reiser har jeg med meg 1 stor trillekoffert med alt utstyret til kattene (burgardiner, kattetoalett, liggeunderlag, vann- og matskåler, informasjonsrammer med informasjon om abyssinere og bilder av kattene som jeg har oppe på utstillingsburene for å pynte opp. Pakker jo mer for kattene enn for meg selv på en utstillingshelg :)
Vær sikker på at bilder fra utstillingen kommer over helgen :)

Ønsker alle en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar