onsdag 22. april 2015

GODT NYTT ÅR TIL ALLE MINE BLOGGVENNER OG BLOGGLESERE :)

Riktig godt nytt år til alle kjære bloggvenner og blogglesere :) Jeg håper dere har hatt en kjempefin jule- og nyttårshelg. Det har jeg :) 

Julaften feiret vi hjemme hos oss sammen min mor. Vi hadde en avslappende og kjempekoselig julaften :) Kl.17.00 spiste vi middag, og tradisjonen tro var det ribbe. Drakk så kaffe og koste oss med julegaveåpning :) 

1.juledag reiste vi hjem til svigermor, og der var det julemiddag som ventet på oss. Min sivgerinne og min mann sin onkel var på besøk hos svigermor. 

2.juledag var det juleselskap for familien til mannen min, og vi var 32 stk i juleselskapet. Til middag fikk vi servert kalkun, og det var kaffe og kaker. Hadde en kjempekoselig ettermiddag i juleselskapet, og det var kjempekoselig å treffe familien til mannen min igjen :) 

3.juledag slappet vi av hjemme hos svigermor før vi kjørte hjem til Trondheim. 
4.juledag sang vi i koret på den faste julekonserten vi pleier å synge på i julen. Hver 4.juledag arrangerer vi julekonsert, og vi som står for konserten er korpset, mannskoret og koret vårt. Før hadde vi med oss et damekor, men det er mange yngre studenter i koret, og de greier ikke samle nok korsangere slik at de får deltatt på konserten. Nytt av året var at vi fikk med oss et tensingkor på konserten :) Som vanlig var kirka full av publikummere, og det var kjempekoselig :) 

Etter konserten var det tradisjonen tro 4.juledagsfest hjemme hos en koret, og det var kjempegøy :)

5.juledag om kvelden hadde vi en vennegjeng (på 15-20 stk) en vennefest. Vennegjengen vår har holdt sammen siden vi gikk på videregående skole, og 5.juledag pleier vi alltid å ha en vennefest med middag og sosialt samvær. Det er kjempekoselig å treffe alle sammen :) Latteren og stemningen er på topp :) Noen av vennegjengen ser jeg bare i julen, for de bor ikke byen, men er hjemme hos familiene sine på juleferie :) Allerede nå gleder vi oss til vennefesten 5.juledag julen 2015 :) 

6.juledag hadde vi besøk av naboene våre til en romjulskaffe, og det var kjempekoselig :)
Nyttårsaften feiret vi hjemme hos et vennepar av oss og deres 3 unger. Vi fikk kjempegod kalkunmiddag, kaffe og kaker, og vi hadde det kjempekoselig. Nå er ikke vi lengre interessert i å feste og drikke, og vi synes rolige nyttårsaftener er det aller beste :) Vi så på rakettene før vi kjørte hjem. 

1.nyttårsdag var min mor på middag og kaffe til oss, og det var kjempekoselig :) 
I går ettermiddag var vi i nyttårsselskap hjemme hos et annet vennepar av oss. Vi fikk servert kjempegod middag, kaffe og kaker, og det var kjempekoselig. Tilsammen var vi 15 gjester :)
Julen her har vært kjempekoselig, og i morgen er hverdagen her igjen. Jeg begynner på med min kordirigentjobb neste uke, men allerede denne uken har jeg to spillejobber på fløyta i begravelser. På tirsdag starter vi opp med korøvelsen i koret mannen min og jeg synger i, og det gleder vi oss til :) Vi har en relativt rolig vår. Skal synge på en korfest i mars, og i juni skal vi delta på sangerstevne på Oppdal :) 

Været i romjulen har vært mildt. Vi fikk regn, og det ble blankholke på veiene. I går begynte det å snø igjen, og det har lavet ned hos oss i dag. Jeg holder det ikke hemmelig at jeg ikke liker vinter, men jeg liker vinteren når det er en stabil vinter. 

 Legger ut noen bilder som jeg tok 2.juledag og nyttårsaften:

Kalkunmiddagen i juleselskapet 2.juledag :) 


Dekket middagsbord hjemme hos venneparet vårt nyttårsaften :)


Det kjempefine juletreet hjemme hos venneparet vårt :) 


Kalkunmiddagen vi fikk hos venneparet vårt nyttårsaften :)


Meg selv hjemme hos venneparet vårt nyttårsaften :) 


Datteren til venneparet vårt slapper av på sofaen med hunden Bingo :) 


Nyttårsraketter hilser 2015 velkomment :) 


Nyttårsraketter utenfor huset til venneparet vårt :)


Nyttårsraketter utenfor huset til venneparet vårt :) 


Godt nytt år til alle sammen <3 :)        

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar