torsdag 21. mai 2015

ER DET RART MAN ER FORELSKET I VÅREN SOM EN KJEMPEFIN ÅRSTID?

Torsdag 21.05.2015, og 10 dager igjen at den kjempeherlige mai måned som er en flott vårmåned hvor du hører at alt spirer og gror ute i naturen :)

En dag igjen av denne uken, og så er det pinsehelg :) Det blir en avslappende helg, og det blir kjempegodt, for det er den eneste frihelgen på flere uker. Tenkte å lage hjemmelaget pizza på lørdag, for det er en stund siden jeg har laget det. Skal invitere min mor ned til oss på pizza, og det synes hun er kjempekoselig :)

På søndag har jeg en avtale litt ut på dagen.... :) Dere som ønsker å følge meg på Snapchat er hjertelig velkommen til å legge meg til. Brukernavnet er: abyhakrilas, og der dere får bli med meg direkte på snap når jeg skal snappe hva jeg skal gjøre på søndag :D

Dere andre får vente i spenning på bloggoppdatering til søndagsettermiddag/kveld å få vite hva jeg har gjort :) 

I dag stod jeg opp kl.08.00. Etter en dusj, avislesing og frokost tok jeg min trimtur hvor jeg også fotograferte underveis :) Da jeg kom hjem begynte jeg å øve på fløyta. Neste uke har jeg to spillejobber i begravelser som jeg må øve til. Jeg har fått noen spørsmål om jeg synes det er trist når jeg spiller fløyte i begravelser? Selvsagt er begravelser trist. Når jeg har en spillejobb hvor jeg er engasjert av et begravelsesbyrå gjør jeg en jobb. Jeg spiller i en begravelse til noen jeg ikke kjenner, og jeg skal formidle musikken på best mulig måte slik at de som hører på føler at jeg spiller til nettopp dem. Når jeg spiller står jeg alltid på galleriet sammen med organisten, og det er et stykke unna familien, slekt og venner av den avdøde. Jeg må koble helt ut mine egne følelser når jeg har spillejobber i begravelser, og konsentrere meg fult og helt om spillingen. Selv spilte jeg i bisettelsen til min egen far, men det var fordi det var et ønske fra min far da han levde. 

Det jeg gjorde den dagen han ble bisatt, var å møte opp tidlig i kirka slik at jeg fikk være sammen med kisten hans. Der lot jeg tårene komme, være alene med tankene og alle de kjempeflotte minnene om min kjære far <3 Dette hjalp meg da jeg skulle spille. De få minuttene jeg spilte stykket, greide jeg å koble ut, for jeg visste det var for min far sin skyld jeg spilte <3 <3 <3 Det var tøft å spille, men jeg angrer ikke en eneste dag på valget om å takke ja til å spille et stykke som min kjære far selv valgte da han var frisk. 

I dag er været hos oss lettskyet pent vær, og det var en perfekt dag å fotografere på :)

Selvfølgelig vil jeg dele dagens bilder fra trimturen min :) Håper dere liker dem :)


Parkeringsplassen utenfor der vi bor.


Den ene nabogaten i nærheten der vi bor. 


Den samme nabogaten tatt den andre veien. 


Slike varselsskilt kan du se nesten over hele byen, for det føles som om det graves og bygges over alt! 


Så langt er de kommet på noen få uker når arbeiderne fikk satt giret i riktig posisjon :)


Tok turen bort til det som kalles for Sykehusparken, og trærne speilet seg kjempenydelig i dammen :)


Dette treet syntes jeg speilet seg kjempefint i dammen på Sykehusparken :) 


Sykehusparken ved St. Olavs Hospital i Trondheim. 


Nå var grenene på dette treet i full blomst :) 


Kjempefine tulipaner i bedene i Sykehusparken :) 


Kjempefine tulipaner :) 


Grenene på denne busken står også i full blomst nå :) 


Meg selv blid og fornøyd, og nyter den kjempefine maidagen :) 


Like ved der vi bor er det en kjempeflott park som flittig blir brukt. Det er lekeapparater til ungene, om sommeren er det en sandvolleyballbane, trimapparater, en fotballbane, benker hvor man kan slå seg ned og vil du sitte på gresset er det mer enn nok plass. I bedene der var det kjempefine blomster :) 


Kjempefine blomster i parken :) 


Er det rart man er forelsket i våren som årstid?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar