lørdag 26. desember 2015

BILDER OG OPPDATERING OM MIN KJEMPEKOSELIGE JULEFEIRING :)

Dette har vært en kjempekoselig jul :) Jeg har kost meg kjempemasse de familien :)

Lillejulaften om formiddagen var søsteren min, hennes mann, min yngste nevø, min nest yngste nevø og samboeren hans, min niese, min niese sin sønn og jeg hjemme til min mor på vår årlige tradisjon med varm sjokolade og påsmurt julebrød. Vi satt og pratet, og hadde det kjempekoselig :)

Om ettermiddagen slappet mannen min og jeg av hjemme. Vi koste oss med "Kvelden før kvelden" på NRK, og som nordmenn flest så vi på "Grevinnen og hovmesteren" :)

Julaften stod vi opp i rett tid. Vi koste oss med kaffe, julekaker og så på "Julemorgen" på TV, og selvfølgelig "Tre nøtter til Askepott" :) Ikke noe er som å slappe av, gå i morgenkåpe og pysjen til ut på dagen og se alle de kjempekoselige julefilmene :)

Det ble en tur i Nidarosdomen, og der sang som vanlig Nidarosdomens Guttekor. Det er til å få frysninger på kroppen av når de synger. På sangen "Deilig er jorden" har sopranene i koret en kjempenydelig overstemme på 3.verset, og når de synger den får jeg tårer i øynene, og kan virkelig føle englekoret.

Julen handler også for meg om tid til ettertanke, og i familien vår er det alltid en tom plass rundt bordet. Min far døde i 2004, men han er fremdeles med oss i tankene, og vi tar godt vare på alle de kjempeflotte minnene vi har om ham <3 :)

Kl.16.20 kjørte mannen min og jeg opp på kirkegården hvor vi tente lys. Etter vi hadde vært på kirkegården, kjørte mannen min og jeg hjem til søsteren min. Der var min mor, min nest yngste nevø, samboeren til min nest yngste nevø og min yngste nevø.

Kl.17.00 spiste vi julemiddag, og hos oss er det ribbe som står på menyen. Vi ble sittende ved bordet i 1 1/2 time. Etter vi hadde fordøyd maten, ble det servert kaffe og julekaker. Ingen orket å spise julekaker, for vi var mette etter middagen. Så var det tid for å åpne julegavene :) Fikk kjempefine julegaver som jeg satte kjempestor pris på :)

I julegave fikk jeg: Tøfler, gavekort på City Syd, strikket halser og strikkede votter, kopphåndduker, to heklede røde julehjerter for å ha på juletreet, konfekteske, neglelakkfjerner, trekattfigurer, bilde av sønnen til min niese, bodylotion, dusjsåpe og håndkrem, twistpose og selvfølgelig julegave til kattene (kattegodis) :)

I familien vår er det ikke, og har det aldri vært julegavene som teller, men tanken bak. Selv synes jeg det er kjempekoselig å få hjemmelagede julegaver, for det ligger sjel bak slike gaver. Ikke minst har de som hekler og strikker julegaver lagt ned arbeid for nettopp de julegavene, og det betyr mye mer for meg enn all verdens andre julegaver.

Mannen min og jeg kjørte min mor hjem, og vi kom hjem kl.22.45. Om kvelden slappet vi av, og koste oss med kattene :)

Før jul fikk jeg forkjølelsesvirus og feber, og jeg har gått og hanglet litt de siste ukene. Vel, jeg er nok ikke alene om det, for mange jeg kjenner forteller at de har gått rundt i flere uker og hanglet med forkjølelsesviruset. En dag har jeg litt feber, og neste dag ingenting. Lillejulaften var jeg til legen, og han sa det var virus. Fikk beskjed om å holde meg varm, og ikke fryse, for viruset kan sitte i kroppen en stund.

Jeg skulle egentlig ha vært med mannen min opp til Grong i går 1.juledag, men mannen min og jeg ble enige om at jeg ikke har noe der å gjøre når jeg går og hangler. I dag 2.juledag skulle jeg egentlig ha vært med i juleselskap til familien til mannen min, men der selskapet skulle holdes er det trekkfullt, og det bør jeg unngå. Dermed ble vi enige om at jeg skulle holde meg hjemme for å bli frisk til resten av julen.

Jeg har slappet av og tatt med ro hjemme, lest bøker, lest blader, sett på kjempekoselige julefilmer, strikket, tent levende lys og drukket masse varm ingefærte. Det kommer flere sosiale sammenkomster resten av julen som jeg får med meg.

4.juledag skal koret hvor mannen min og jeg synger i synge på den tradisjonelle romjulskonserten som vi alltid deltar på. Hvert år på romjulskonserten er kirka stappfull med publikum, og det er kjempegøy for oss som deltar på julekonserten :) 5.juledag er det vennetreff for flere av oss i vennegjengen som jeg gikk på videregående skole sammen med, og det blir kjempekoselig :) Det er alltid kjempegøy å treffe igjen de som kommer på festen. 6.juledag kommer min mor på julemiddag hos oss. Nyttårsaften skal vi feire sammen naboene våre og min mor. På menyen står det kalkun med tilbehør. 1. nyttårsdag er vi invitert hjem til et vennepar av oss, og det blir kjempekoselig :)

Det er kjempeherlig med jul, og jeg elsker julen <3 :)

Tenkte å dele noen bilder som jeg tok på lillejulaften og julaften, og håper dere liker dem :)


På ettermiddagen på lillejulaften var det en kjempefin ettermiddagshimmel over Trondheim :)


Julebelysningen på garasjen til naboene våre :)


En enkel juledekorasjon jeg laget i en glassbolle på en lysestake jeg har :)


En av de fineste juletrekulene jeg har på juletreet :)


Rødt julehjerte som henger på juletreet :)


En annen juletrekule som henger på juletreet :) 


Ingen lillejulaften uten "Grevinnen og Hovmesteren" :)


Heller ingen julaften uten "Tre nøtter til Askepott" :)


Tre nøtter til Askepott" er kjempevakker hvert eneste år :)


Julen er tid til ettertanke <3 


Juletreet til søsteren min som er selvhugget :) 


Er det noe søsteren min kan, så er det å pynte middagsbordet kjempefint når hun får gjester :)


Kjempefin julepynt på middagsbordet :)


Ribba var kjempegod, og svoren var knasende sprø :)


Til dessert hadde jeg laget fruktsalat :)


Min yngste og min nest yngste nevø koser seg på julaften :)


Min nest yngste nevø og samboeren koser seg ved middagsbordet :)


Da vi dro hjem om kvelden var det fullmåne. Selvfølgelig måtte jeg ta bilde av den :)


De kjempefine julegavene som jeg fikk :)


Jeg ønsker alle mine blogglesere og bloggvenner en fortsatt kjemepfin og god rom jul :) Ta godt vare på dere selv, og de dere er glade i <3 :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar